יום שבת, 15 באוגוסט 2009

מערכת פרסונליזציה ב youtube

אתר שיתוף הוידיאו הגדול בעולם YOUTUBE הוסיף מערכת פרסונליזציה חדשה מהטובות שנראו עד כה.
המערכת לומדת בעזרת הרבה מאוד פרמטרים באיזה סגנון של סרטים הגולש צופה ועל פי זה מציגה לו בכל פעם שהוא חוזר לאתר את הסרטונים המתאימים לו ביותר.
כמובן ששכל שהגולש צופה שכמות גדולה יותר של סרטים, למעשה נאספים עוד ועוד פרמטרים המאפשרים לדייק עוד יותר בפעם הבאה.
בדקתי את זה במשך כחודש ומה להגיד לכם ... המערכת יודעת כבר יותר טוב ממני מה אני אוהב.
אתרים גדולים נוספים משתמשים במערכת פרסונליזציה למשל AMAZON שמציגה לך בכל כניסה חדשה לאתר את המוצרים הקרובים ביותר למוצרים שבהם התעניינת או רכשת בעבר.
ללא ספק תחום זה הופך למשמעותי ביותר בעיקר באתרי E COMMERCE בהם מוצעים לגולשים מוצרים מתאימים למוצרים שרכשו או עומדים לרכוש למשל גולש שיתעניין ברכישת מכשיר IPHONE , יוצע לו לפני הקניה נרתיק מתאים.

אין תגובות: